Preocupaţi de provocarea reprezentată de siguranţa rutieră, în
materie de cercetare şi dezvoltare, Renault dezvoltă, de
mai bine de 50 ani, tehnologii care să amelioreze nivelul
de siguranţă prezentat de vehiculele sale. Constructorul francez
îşi fondează demersul şi expertiza pe nivelul real de siguranţă
rezultat în urma cercetărilor în domeniul accidentologiei. Cu
12 vehicule care au obţinut punctajul maxim de 5 stele la
crash-testele EuroNCAP, Renault dispune, în materie de
siguranţă, de o gamă de vehicule la cel mai bun nivel şi are o
legitimitate incontestabila în acest domeniu.
Totul se bazeaza pe studiile realizate de Laboratorul de
Accidentologie şi Biomecanica şi de studii ale comportamentului
uman deţinut de PSA Peugeot-Citroën şi Renault, dar şi pe
competenţele sale în inginerie, în vederea dezvoltării celor mai
eficiente echipamente în situatii reale care pot apărea la volan.
Acest program cu privire la siguranţa rutieră este creat în jurul a
patru axe majore: prevenire, corecţie, protecţie şi
sensibilizare.
acă, în cel mai bun caz, a proteja în cazul producerii unui
Astăzi, Renault nu încetează să elaboreze noi dispozitive de
siguranţă care să îi permită să evite un accident sau sa îi
protejeze pe pasageri. Alegerile efectuate în materie de siguranţă
se bazează pe un grad mai mare de prevenire, mai multă anticipare,
conducătorul auto fiind în continuare factorul responsabil
de actul de a conduce.
Tehnologiile nu reprezintă tot. Renault se angajează în
programe de sensibilizare şi educare prin mai multe
acţiuni, atât la nivel naţional cât şi internaţional
pentru a ameliora comportamentul tuturor participanţilor la trafic.
Putem aminti aici de campania „Siguranţa pentru toţi”
demarată anul trecut chiar la noi în ţară sau mai nou de
„Eşti aşteptat acasă, în viaţă”, o
campanie care promoveaza folosirea cu responsabilitate a
telefonului mobil la volan.
Siguranţa rutieră este o provocare majoră a societăţii, atât la
scară naţională cât şi internaţională. Graţie expertizei sale şi
progreselor tehnice de care beneficiază ansamblul gamei sale,
Renault participă din plin la aceste rezultate pozitive. Un
exemplu? Sistemul Renault de Protecţie a 3-a generaţie (SRP3 – a se
vedea în continuare) permite diminuarea riscurilor de rănire la
nivelul toracelui şi al capului cu 80%.
Constructorul francez plasează omul în centrul politicii sale de
siguranţă, deoarece comportamentul conducătorului auto va continua
să joace un rol fundamental în acest domeniu.
Renault concepe vehicule omogene în materie de siguranţă activă
şi pasivă. Acest demers se bazează pe siguranţa reală, adaptată la
realităţile rutiere din întreaga lume. Astfel, se oferă prioritate
tehnologiilor celor mai eficiente pentru a « preveni, corecta şi
proteja » ca mai apoi să le propună în mare măsură pe gama sa.
Această politică, legată în mod direct de vehicule, este însoţită
de o a patra axa, mai globală, care vizează sensibilizarea celor
mai multe persoane.